Välireklaam ( outdoor advertising, outdoor media ) kui üks meediakanal.
Kui vaadata erinevaid meediakanaleid, mida tutundamisel kasutatakse – televisioon, välimeedia, internet, ajakirjad, ajalehed, raadio, kino, siis viimastel aastatel on internet võtnud enamuselt senistelt meediakanalitelt tüki ära, see ei kehti välireklaami osas, kus käibed kasvavad.
Allpool on toodud üle maailma 2012 ja 2013 võrdlevad reklaamikulutused meediakanalite kaupa. Sellest on näha, et internet kasvatab oma tähtsust turunduskanalina ning ka kulutused interneti reklaamile kasvavad kiiresti – eriti Aasias ja Ladina Ameerikas.
Samas on näha et ainus traditsiooniline reklaamikanal, mis Põhja-Ameerikas ja Euroopas samuti vaikselt kasvab on välimeedia.
Euroopas langesid reklaamikulutused 2013 aastal kõigis kanalites, sealhulgas internetis. Ühe erandiga – välireklaamiga, mis kasvas 4,2 protsenti.
Lisaks on Ameerika välireklaami assotsiatsioon toonud välja selle, et välireklaami kulutused on viimastel aastatel kasvanud – kasv on väike kuid stabiilne. Erinevalt mõnedest teistest meediakanalitest nagu näiteks trükiväljaanded.
Kuidas jaguneb välireklaami käive sektorite vahel ? Allpool toodud graafikul on näha välireklaami käibe jagunemine erinevate majandussektorite vahel Suurbritannias.
Find more statistics at Statista