Disain

REKLAAMIDE KUJUNDUS

 

Enne välireklaamide eksponeerimist tuleb need tavaliselt eelnevalt kohaliku omavalitsusega kooskõlastada.

Seejuures küsib omavalitsus eelnevalt näha välireklaami eskiisi.

Kui tekib vajadus reklaamidele kujundus luua, siis saame ka selles osas abiks olla.

Kleebisreklaam ja välireklaam on meie põhilised tegevusalad ning kujundamise tööd, kuid oleme kujundanud ka interneti kodulehekülgi arvutite remondiks või toidu tellimiseks , samuti kujundanud logosid, visiitkaarte.

Kujundustööde hinnad algavad 10 eurost – logo ja teksti kandmine plakatile

, keerulisemate kujundustööde puhul 20,00 eurot tund.

Logode üle joonistamine – alates 20 eurost.

Välireklaamide puhul on kujunduses hea silmas pidada järgmist:

 

– Plakatite ja kangaste puhul võiks kujundus olla veidi suurem kui asi hiljem füüsiliselt välja hakkab nägema               ( servade varu ehk bleed ). Seda seetõttu, et kleebiste plaatidele kleepides saaks kõik servad ikka kaetud ja et saaks üle serva ulatuva kleebise osa ära lõigata või ära keerata.

– Kujunduste puhul arvestada sellega, et plakatid võivad koosneda mitmest plaadist ja osast , siis on hea arvestada sellega ka kujunduses , et kus algab ja lõpeb üles pannes iga plaat.

Plaatide liitumise koht reklaami kujunduses

Plaatide liitumise koht reklaami kujunduses – plaat koosneb kolmest eraldi 2 x 3 m plaadist, mida on selliselt kujundades lihtsam hiljem omavahel liita – nagu allolvelalt pildilt näha.

Kolmest osast koosnev kinnisvara arenduse plakat - Ringi Äripark Jüris
Kolmest eraldi plaadist koosnev kinnisvara arenduse plakat – krundiplaaniga – Ringi Äripark Jüris

– Tavalistest internetist leiduvatest väikestest piltidest kvaliteetset trükki tavaliselt ei saa teha. Seega peaks pildid olema täis suuruses ja hea resolutsiooniga, et neist saaks kvaliteetse trüki.

– Välitingimustes hakkavad paremini silma kollast, punast ja oranzi tooni reklaamid – see tähendab reklaamid mis on looduses harva esinevas toonis.

 

Kujundusi tehakse tavaliselt graafilise disaini programmidega, mis professionaalide puhul on tasulised arvutiprogrammid – nagu Photoshop (.psd), Adobe Illustrator (.ai)ja CorelDraw (.cdr),
kuid kujundusi saab teha päris edukalt ka vabavara arvuti programmidega

nagu näiteks GIMP. Failitüüpidest on vektoris graafika failid, mis kvaliteetse trüki annavad – veel ka
.eps ja .svg lõpulised failid. Ka osasid Autocadi faile saab võtta aluseks kujunduse eskiiside loomiseks.

Et trükk tuleks terav , on kõige parem kui failid on vektoriseeritud – vektorgraafika programmidega tehtud vektorgraafika failid.

Välireklaami vaadatakse põhiliselt autodest, mistõttu tuleks arvesse võtta väljapaneku aega – arvestades keskmise kiirusega auto liikumisega linnatingimustes oleks välireklaami vaatamise maksimaalne aeg ühe vaataja poolt 5 – 12 sekundit.
Välireklaami vaadatakse tavaliselt kaugelt ja seetõttu tuleb arvestada ka kirjade loetavusega.

Tekst välireklaamidel on loetav alljärgnevalt:

Kleebiste kirjad kõrgusega 15 cm on loetav ca 60 meetri pealt
Kiri kõrgusega 8 cm on loetav ca 35 meetri pealt

Väikeste tähtedega kirjutatud kiri on inimeste lugemisharjumuste tõttu loetavam kui suurte tähtedega kirjutatud kiri, “välireklaam” on eemalt seega loetavam kui “VÄLIREKLAAM.”